Informatie en huisregels Tandartspraktijk Slotplantsoen

Mondgezondheid maakt deel uit van de algemene gezondheid. Ons doel is om u te helpen een optimale mondgezondheid te bereiken en te behouden. Daartoe werken in onze praktijk tandartsen, tandprothetici, mondhygiënisten en tandtechnici nauw samen. Tandtechnische werkstukken vervaardigen wij in ons eigen tandtechnisch laboratorium. Bij onze kennismaking verzamelen wij als eerst de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Hiervoor vragen wij u de gezondheidsvragenlijst in te vullen. Zo kunnen wij zo optimaal mogelijk aan uw verwachtingen voldoen.

Uw afspraak
Wij behandelen uitsluitend op afspraak. Indien u uw afspraak niet kunt nakomen, dient u deze minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen, anders kunnen wij de voor u gereserveerde tijd in rekening brengen.
Een niet nagekomen afspraak wordt een eerste keer door de vingers gezien. U ontvangt wel een brief dat u uw afspraak niet bent nagekomen en verder staat er in vermeld dat een eventueel volgende niet nagekomen afspraak in rekening wordt gebracht.

Pijnklachten/ Spoed
Heeft u een pijnklacht, wacht dan niet tot de volgende controle, maar neem contact met ons op. Bel ons indien mogelijk tussen 08.30 uur en 10.00 uur. Wij proberen u dan op dezelfde dag nog te helpen. Is de praktijk gesloten dan hoort u op het antwoordapparaat het nummer van de dienstdoende tandarts.

Prothese reparaties
Reparaties aan gebitsprotheses worden in ons eigen laboratorium vervaardigd, wanneer u een reparatie voor 9.30 uur bij ons brengt, is deze doorgaans aan het eind van de dag klaar.

Medische gegevens
Wij verzoeken u voor uw en onze veiligheid ons steeds te informeren over medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen, e.d.

Privacyregeling en geheimhouding
Patiënteninformatie wordt niet aan derden verstrekt. In geval van verwijzing uitsluitend na overleg tussen de patiënt en de behandelaar.

Klanttevredenheid
Regelmatig meten wij uw klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. U kunt deze ook melden bij de balieassistente en/of behandelaar.

Betalingsvoorwaarden
De betaling van behandelingen gaat via DFA services( 088 – 6555 999). DFA Services draagt zorg voor de facturering en inning van behandelingen die zijn ondergaan bij zorgverleners. De balieassistente kan u informeren over de betalingsvoorwaarden. U kunt voor alle behandelingen vooraf een begroting krijgen. 

Wij informeren u altijd vooraf zo nauwkeurig mogelijk over de kosten van een behandeling. Voor behandelingen boven de 250 euro kunt u een schriftelijke begroting vragen.